(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Władze
Statut Gminy
Projekty uchwał
Uchwały Rady Gminy
eSESJA
Interpelacje
Imienne wykazy głosowań
Zamówienia publiczne
Majątek Gminy
Nieruchomości
Ogłoszenia
Węgiel 2022 -2023
Budżet i finanse
Podatki i opłaty
Zagospodarowanie przestrzenne
Gospodarka odpadami komunalnymi
Petycje
Rolnictwo, leśnictwo
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Nabór na wolne stanowiska
Oświadczenia majątkowe
Ochrona zabytków
Protokoły pokontrolne
Oświata na terenie Gminy Skarżysko Kościelne
Realizaca zadań i plany na przyszłość
Akcje Wyborcze
Stypendia szkolne
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
Rejestr instytucji kultury
Dokumenty do pobrania
Informacje niepublikowane
Udzielanie informacji publicznej na wniosek
Ochrona danych osobowych
Karty usług
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Deklaracja dostepności
Cyberbezpieczeństwo
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
POKL "Baśniowy Świat"
POKL "Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją"
Ostatnie 5 wiadomości:
» Postanowienie Nr 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
» Postanowienie Nr 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
» Projekt Nr 1
» Projekt Nr 2
» Projekt Nr 3
  • Jednostki organizacyjne
  • Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Skarżysku Kościelnym
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Rok 2007/2008
  • Koło polonistyczne
  • Ortografitti
  • Plan pracy

    Plan pracy terapeutycznej na podstawie ORTOGRAFFITI.
    mgr Małgorzata Paź
    zajęcia odbywają się we wtorki od godziny 13.10

    Planowanie pracy terapeutycznej

    W procesie terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu nie można pominąć ogólnie przyjętych zasad, odgrywających w tym procesie znaczącą rolę. Do
    najważniejszych z nich należą:
    • terapeuta – jego osobowość i wiedza,
    • planowanie terapeutyczne i indywidualizacja pracy,
    • atmosfera akceptacji i serdeczności,
    • sukces dziecka od pierwszych zajęć,
    • współpraca terapeuty z domem rodzinnym i środowiskiem szkolnym ucznia.
    Punktem wyjścia w planowaniu pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy stanu
    dziecka:
    • diagnozy zachowania,
    • diagnozy procesów regulacji (czynności umysłowe i emocjonalne),
    • diagnozy genetycznej (na postawie wyników badań poradni psychologiczno-pedagogicznej,
    badań lekarskich, wywiadu z rodzicami).
    Po dokonaniu diagnozy ucznia formułuje się perspektywy dalszej edukacji badanego.
    Diagnoza pozwala bowiem terapeucie na przystąpienie do planowania pracy terapeutycznej,
    gdyż jest podstawą konstruowania programu terapii pedagogicznej. Program ten, jak
    i należące do niego indywidualne rozkłady materiału, obejmuje zestawy ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych wskazanych dla danego dziecka, a przygotowanych na podstawie dostępnych terapeucie opracowań. Między innymi skarbnicą pomysłów na wiele różnorodnych ćwiczeń jest wydawana przez Wydawnictwo OPERON seria zeszytów ORTOGRAFFITI.
    Główne założenia programu to:
    1) Ustalenie konkretnych odbiorców programu (klasy 5-6)
    2) Okres realizacji (cały rok szkolny, plus ewentualnie, jeśli będą chętni kolejne lata)
    3) Częstotliwość spotkań (raz w tygodniu).
    4) Długość jednostki terapeutycznej (1,5 godz.).
    5) Główne cele pracy terapeutycznej, np.:
    • usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych,
    • wykształcenie nawyku poprawnego czytania i pisania,
    • wdrażanie do pokonywania trudności w pisaniu i czytaniu oraz radzenia sobie
    w sytuacjach stresowych.
    1) Metody pracy, np.
    • pokaz, prezentacja, praca z podręcznikiem, drama, kinezjologia edukacyjna, kalkowanie, logorytmika, mapy pojęciowe, loteryjki, puzzle, scrable.
    2) Formy
    • grupowa, indywidualna.
    3) Środki dydaktyczne.
    4) Mocne strony ucznia, np.:
    • umiejętność skupienia uwagi,
    • dobrze rozwinięte myślenie pojęciowe, przyczynowo-skutkowe, matematyczne
    i przestrzenne,
    • wysoka spostrzegawczość,
    • motywacja do pracy,
    • dobra znajomość norm moralnych.
    a) Zadania terapeutyczne, np.
    • kształcenie słuchu fonematycznego,
    • ćwiczenia pamięci i spostrzegawczości słuchowej,
    • usprawnianie analizatora słuchowego,
    • podniesienie poziomu pamięci wzrokowej i uwagi w celu lepszego zapamiętywania
    struktur graficznych wyrazów,
    • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
    • utrwalenie zasad pisowni z wszystkimi trudnościami ortograficznymi ze
    szczególnym akcentem na... (wpisać po diagnozie wstępnej),
    • ćwiczenia umiejętności stosowania reguł ortograficznych w trakcie pisania,
    • usprawnianie techniki czytania,
    • ćwiczenia czytania ze zrozumieniem,
    • ćwiczenia usprawniające grafomotorykę (poziom graficzny pisania),
    • wdrażanie do autokorekty,
    • ćwiczenia usprawniające półkule mózgowe P. Dennisona (kinezjologia edukacyjna),
    • integracja zespołu,
    • zachęta do radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
    • motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności,
    • niwelowanie napięć emocjonalnych,
    • zmniejszanie poziomu lęku i zagrożenia przed popełnianiem błędów.


    Data wprowadzenia: 2007-11-27 2008
    Data upublicznienia: 2007-11-27
    Art. czytany: 4490 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Agnieszka Pakuła, Grzegorz Niewczas
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Ortografitti
    Ostat. 10 wiadomości:

    » O programie
    » Plan pracy
    » Lista uczniów
    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
    ul. Kościelna 2a
    26-115 Skarżysko Kościelne