(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Władze
Statut Gminy
Projekty uchwał
Uchwały Rady Gminy
eSESJA
Interpelacje
Zamówienia publiczne
Imienne wykazy głosowań
Nieruchomości
Majątek Gminy
Węgiel 2022 -2023
Ogłoszenia
Budżet i finanse
Podatki i opłaty
Zagospodarowanie przestrzenne
Gospodarka odpadami komunalnymi
Petycje
Rolnictwo, leśnictwo
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Nabór na wolne stanowiska
Oświadczenia majątkowe
Ochrona zabytków
Protokoły pokontrolne
Oświata na terenie Gminy Skarżysko Kościelne
Realizaca zadań i plany na przyszłość
Akcje Wyborcze
Stypendia szkolne
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
Rejestr instytucji kultury
Dokumenty do pobrania
Informacje niepublikowane
Udzielanie informacji publicznej na wniosek
Karty usług
Ochrona danych osobowych
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Deklaracja dostepności
Cyberbezpieczeństwo
Zgłoszenia zewnętrzne (Sygnalista)
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
POKL "Baśniowy Świat"
POKL "Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją"
Ostatnie 5 wiadomości:
» Uchwała Nr IX/65/2024
» Uchwała Nr IX/64/2024
» Uchwała Nr IX/63/2024
» Uchwała Nr IX/62/2024
» Uchwała Nr IX/61/2024
  • Uchwały Rady Gminy
  • Uchwały kadencji 2002-2006
  • U C H W A Ł A Nr XVIII/97/04 Rady Gminy w Skarżysku Kościelnym z dnia 09 czerwca 2004r.

    w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

    U C H W A Ł A Nr XVIII/97/04
    Rady Gminy w Skarżysku Kościelnym
    z dnia 09 czerwca 2004r.


    w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.


    Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz.1568) oraz art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 roku Dz. U. Nr 15, poz. 48 z poźn. zm. Nr 45 poz.391, Nr 65 poz.594, Nr 166 poz.1611, Nr 189 poz.1851 z 2004r ze zm. przen. z 2001 Nr 88 poz.961 ze zm. przen. 2002 Nr 153 poz.1271, z 2003r Nr 96 poz.874 z 2004r Nr 19 poz.177 , z 2004r zm. przem. z 2000r Nr 122 poz.1315, zm. przen. z 2002r Nr 156 poz.1300, z 2003r Nr 166 poz.1611)


    Rada Gminy uchwala, co następuje:


    § 1.
    Z budżetu Gminy mogą być udzielane dotacje podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań wykonywanych przez gminę, w dziedzinach:

    1) oświaty i wychowania
    2) kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
    3) kultury fizycznej, sportu, turystyki oraz wypoczynku
    4) ochrony zdrowia i przeciwdziałania alkoholizmowi
    5) pomocy społecznej
    6) ochrony przeciwpożarowej
    7) innych ustawowych zadań własnych gminy.


    § 2.

    Wysokość środków na realizację zadań, o których mowa w § 1 określa Rada Gminy w uchwale budżetowej.

    § 3.
    Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń zakres zadań, które mogą być zlecane podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, nie działających w celu osiągnięcia zysku, na które mogą być przeznaczone dotacje z budżetu, oraz termin składania wniosków.

    § 4.

    1. Dotacje na realizację zadań o charakterze publicznym przyznawane są w oparciu o wniosek złożony przez ubiegającego się o realizację zadania wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
    2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 winny być złożone w terminie do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
    3. Wniosek, o którym mowa w pkt. 2 winien zawierać:


    1. szczegółowe dane ubiegającego się o realizację zadania, w tym informację o posiadanych
    zasobach rzeczowych i kadrowych, wskazujących na możliwość wykonania zadania; zakres
    działalności podmiotu, wynikający ze statutu lub dokumentu rejestrowego podmiotu
    2. szczegółowy zakres rzeczowy zadania (dokładny opis, charakterystyka zadania)
    3. termin i miejsce realizacji
    4. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania, w tym podanie kwoty oczekiwanej z budżetu gminy wraz z jej przeznaczeniem oraz wskazanie innych źródeł finansowania zadania
    5. oświadczenie o nieprowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku
    6. ocenę wniosku przez właściwy Referat Urzędu Gminy.

    4. Wójt Gminy może uzależniać rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym
    terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.


    5.W przypadku stwierdzenia uchybień formalnoprawnych lub innych wad wniosku, Wójt Gminy wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia lub uzupełnienia wniosku. Wniosek nie uzupełniony w określonym terminie nie będzie rozpatrywany.
    6. Przy rozpatrywaniu wniosków o realizację zadania uwzględnia się w szczególności:

    1) ważność zadania w strukturze zadań własnych gminy
    2) wysokość planowanych dochodów budżetu
    3) przedstawioną kalkulację kosztów
    4) ocenę możliwości realizacji zadania przez składającego wniosek
    5) ocenę wykonania zadań zleconych wnioskującego w okresie poprzednim, w zakresie rzetelności i terminowości ich realizacji oraz otrzymanych na ten cel środków.


    7. Po rozpatrzeniu wniosków Wójt Gminy przedstawia propozycje wysokości dotacji na poszczególne zadania do zaopiniowania właściwej Komisji Rady Gminy.
    8. Wnioski pozytywnie zaopiniowane stanowią podstawę ujęcia zadań i kwot dotacji na ich finansowanie w projekcie budżetu lub w projekcie uchwały budżetowej z motywacja ubiegającego się o dotację.
    § 5.

    1. Po podjęciu uchwały budżetowej na dany rok Wójt Gminy opublikuje, w sposób zwyczajowo przyjęty zadania i kwoty dotacji ustalone z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.

    2. Wójt Gminy zawiadamia zainteresowane podmioty o wynikach przeprowadzonego postępowania tj. o zadaniach i kwotach dotacji na ich realizację ustalonych w budżecie.
    § 6.

    1. Warunkiem przyznania dotacji jest zaplanowanie wydatków w budżecie gminy, a następnie zawarcie umowy z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych. Wzór umowy stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

    2. Umowę, o której mowa w ust. 1 zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż rok budżetowy.

    § 7.

    1. Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu według wzoru załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.
    2. Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do przedłożenia sprawozdania z realizacji zleconego zadania w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania.

    3.W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty dotacji, nie wykorzystana część podlega zwrotowi w terminie określonym w § 7 pkt 2 nie później jednak niż do 10 stycznia następnego roku.

    4. Podmiot otrzymujący dotację nie może wykorzystać środków przeznaczonych na realizację zadania na cele inne niż określone w umowie.

    § 8.

    1. Wójt Gminy dokonuje kontroli prawidłowości realizacji zleconego zadania, kontroli może dokonać również Rada Gminy.

    2. Czynności kontrolnych dokonują osoby upoważnione przez Wójta.
    3. Zakres kontroli obejmuje:

    a) wykonanie zadania zgodnie z umową
    b) udokumentowanie zrealizowanego zadania
    c) przeznaczenie i wykorzystanie środków otrzymanych z budżetu gminy.

    4. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.

    5. Na podstawie protokołu Wójt Gminy - w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania i wykorzystania dotacji - kieruje do podmiotu stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

    6.W przypadku gdy podmiot nie usunie nieprawidłowości umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a przekazane już wcześniej środki finansowe na jego realizację podlegają zwrotowi do budżetu gminy w terminie ustalonym przez Wójta Gminy.
    § 9.
    1. Dotacja będzie przekazywana po podpisaniu umowy na rachunek wskazany w umowie.
    2. Terminy przekazywania dotacji określa umowa.
    3. Dopuszcza się przekazywanie dotacji w ratach lub zaliczkowo, w zależności od rodzaju i specyfiki realizowanego zadania.

    § 10.

    Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy - w informacji o przebiegu wykonania budżetu w pierwszym półroczu oraz w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu - dane o realizacji zadań, na które udzielono dotacji z budżetu Gminy.

    § 11.
    Wójt Gminy opublikuje, w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o wykorzystaniu dotacji udzielonych podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, nie działających w celu osiągnięcia zysku, na realizację zadań gminy przy sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu gminy.

    § 12.

    Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

    § 13.


    Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie w ciągu 14 dni od ogłoszenia.


    Załącznik Nr 1
    WNIOSEK O DOFINANSOWANIE ZADANIA
    Część A. Informacje o zadaniu

    Temat zadania, opis, zasięg, uzasadnienie celowości, przewidywany, termin
    1. ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    2. Współorganizatorzy:
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    3. Kalkulacja przewidywanych kosztów
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    4. Źródło finansowania:
    1. Środki własne ............................................................
    2. Inne źródła ...............................................................

    Część B. Informacja o wnioskodawcy

    1. Nazwa jednostki ..............................................................................................................................................................
    Adres: miejscowość .................................................................................. kod ............................................................
    Województwo ......................................................Powiat ....................................... Gmina .......................................
    Ulica ........................................................................ nr domu ..........................................................................................
    Telefon .......................................................... fax ............................................. nr regon ...............................................
    2. Nr wyodrębnionego rachunku bankowego
    ................................................................................................................................................................................................
    3. Informacja o działalności wnioskodawcy z poprzedniego roku, informacja finansowa z poprzedniego roku, informacja o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących możliwość wykonania zadania:
    ................................................................................................................................................................................................
    ................................................................................................................................................................................................
    ................................................................................................................................................................................................
    .................................................................................................................................................................................................
    ................................................................................................................................................................................................
    ................................................................................................................................................................................................
    4. Osoba upoważniona do kontaktów, imię, nazwisko, stanowisko służbowe, nt tel. ..........................................
    .................................................................................................................................................................................................
    .5. Pieczęć jednostki Pieczęć i podpis

    Kierownik Główny księgowy
    Data ...............................................................................................................


    Załącznik Nr 2
    Umowa Nr

    zawarta w / miejscowość/………………………………. w dniu ……………………………
    pomiędzy Gminą Skarżysko Kościelne
    reprezentowaną przez Wójta Gminy ……………………………….
    zwanym dalej Zleceniodawcą z jednej strony,
    a ………………………………….
    reprezentowanym przez ……………………………
    zwanym dalej Zleceniobiorcą z drugiej strony o następującej treści:
    § 1.

    1. Zleceniodawca powierza a Zleceniobiorca zobowiązuje się do realizacji w okresie roku
    następujących zadań publicznych związanych z realizacją zadań ...............................................................
    .........................................................................................................................................................................
    .........................................................................................................................................................................
    .........................................................................................................................................................................
    Przyznana kwota.................................................................... (słownie...........................................................
    ... )

    § 2.

    1. Środki z dotacji przeznaczone na realizację zadań wymienionych w § 1 pkt 1 przekazywane będą w okresach:

    Przekazywanie środków na realizację zadania nastąpi na rachunek ……………………………………..
    § 3.
    Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu.
    1. Zleceniobiorca otrzymujący dotacje zobowiązany jest do przedłożenia sprawozdania z realizacji zleconego zadania w terminie do 30 dni po zakończeniu realizacji.
    2. W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty, nie wykorzystana część podlega zwrotowi w terminie określonym w § 7 pkt 2 nie później jednak niż do 10 stycznia roku następnego.
    3. Zleceniobiorca otrzymujący dotację nie może wykorzystać środków przeznaczonych na realizację na cele inne niż określone w umowie.

    § 4.

    1. Zleceniodawca ma prawo kontroli wykonywanych zadań objętych niniejszą umową. Zleceniobiorca jest zobowiązany udostępnić zleceniodawcy dokumentację merytoryczną i finansową oraz udzielić niezbędnych informacji i wyjaśnień dotyczących wykonywania zadań.
    2. Czynności kontrolnych dokonują osoby upoważnione przez Zleceniodawcę.
    3. Zakres kontroli obejmuje:
    wykonanie zadań zgodnie z umową




    udokumentowanie realizowanego zadania
    przeznaczenie i wykorzystanie środków otrzymanych z budżetu gminy.
    4. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.
    5. Na podstawie protokołu Zleceniodawca w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania i wykorzystania dotacji - kieruje do zleceniobiorcy, stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
    6. W przypadku, gdy zleceniobiorca nie usunie stwierdzonych nieprawidłowości, zleceniodawca wstrzymuje dalsze przekazywanie dotacji i ustala termin zwrotu przekazanych wcześniej środków finansowych.

    § 5.

    W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 roku Dz. U. Nr 15, póz. 48) oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.

    § 6.

    Umowa niniejsza sporządzona została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej ze stron.






    Zleceniodawca: Zleceniobiorca:




































    Załącznik Nr 3

    SPRAWOZDANIE Z ROZLICZENIA DOTACJI UDZIELONEJ Z BUDŻETU
    GMINY SKARŻYSKO KOŚCIELNE

    W kwocie……………………….słownie………………………………………………………………………
    Na realizację zadania:
    .........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    1. Termin realizacji ……………………………………
    2. Miejsce (dokładny adres) ..........................................................................................................................................................................
    ............................................................................................................................................................................................................................
    3. Szczegółowa informacja o zrealizowanym zadaniu
    ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    4. Kalkulacja kosztów.
    Zestawienie kosztów zadania

    Lp Wyszczególnienie Planowane Wykonane
    I. Koszty razem – z tego:
    1) z wykorzystaniem środków finansowych
    przekazującego z wyszczególnieniem na:
    ......................................................................................
    ......................................................................................
    ......................................................................................
    ...................................................................................... ...................................................


    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    ................................................... ...................................................


    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    2) z wykorzystaniem środków finansowych
    przyjmującego z wyszczególnieniem na:
    .......................................................................................
    .......................................................................................
    .......................................................................................
    .......................................................................................
    ....................................................................................... ...................................................

    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    ................................................... ...................................................

    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................
    ...................................................

    5. Rozliczenie szczegółowe wydatków wykonanych:
    L.p. Nr
    faktury / rachunku Data
    faktury / rachunku Wystawca
    faktury / rachunku Treść
    faktury / rachunku Kwota


    OGÓŁEM

    Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały faktu r / rachunków, na których dokonano potwierdzenia sfinansowania z dotacji budżetu Gminy Skarżysko Kościelne i których kopia / kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do niniejszego sprawozdania dotacji.

    Główny księgowy Kierownik


    Data wprowadzenia: 2004-10-08 1033
    Data upublicznienia: 2004-10-08
    Art. czytany: 2145 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Anna Pocheć
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Urząd Gminy
    Skarżysko Kościelne


    Godziny otwarcia:

    Poniedziałek
    8:00 - 16:00
    Wtorek - Piątek
    7:30 - 15:30




    Liczba ludności na dzień 31.12.2023


    Grzybowa Góra - 898

    Kierz Niedźwiedzi - 717

    Lipowe Pole Plebańskie - 405

    Lipowe Pole Skarbowe - 250

    Majków - 893

    Michałów - 235

    Skarżysko Kościelne - 2186

    Świerczek - 248



    Dyżur Dzielnicowego


    Godziny:

    Czwartek
    14:00 - 15:00



    UWAGA ZMIANA KONT BANKOWYCH !!!


    Nowe numery kont
    bankowych:



    Konto: 50 8523 0004 0006 0206 2000 0001

    - subwencje, dotacje, dofinansowania,
    - udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
    - dochody z Urzędów Skarbowych,
    - 20 % dochodów funduszu alimentacyjnego z innych gmin,


    Konto 92 8523 0004 0006 0206 2000 0021:


    PODATKI I OPŁATY:
    - podatek: rolny, leśny, od nieruchomości, od środków transportowych, od posiadania psów
    - zobowiązanie pieniężne,
    - opłata: skarbowa, eksploatacyjna, targowa, za wieczyste użytkowanie,
    - dzierżawy,
    - najmy,
    - zajęcie pasa drogowego,
    - udostępnienie danych osobowych,
    - zezwolenia na sprzedaż alkoholu.



    Konto 48 8523 0004 0006 0206 2000 0037:


    - opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi


    Konto 93 8523 0004 0006 0206 2000 0003:


    - wadia i kaucje

    Bank Spółdzielczy w Wąchocku




    SKRZYNKA PODAWCZA

    /6t1g1d1mtk/



    DZIENNIK USTAW


    MONITOR POLSKI
    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
    ul. Kościelna 2a
    26-115 Skarżysko Kościelne