(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Władze
Statut Gminy
Projekty uchwał
Uchwały Rady Gminy
eSESJA
Interpelacje
Imienne wykazy głosowań
Zamówienia publiczne
Majątek Gminy
Nieruchomości
Ogłoszenia
Węgiel 2022 -2023
Budżet i finanse
Podatki i opłaty
Zagospodarowanie przestrzenne
Gospodarka odpadami komunalnymi
Petycje
Rolnictwo, leśnictwo
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Nabór na wolne stanowiska
Oświadczenia majątkowe
Ochrona zabytków
Protokoły pokontrolne
Oświata na terenie Gminy Skarżysko Kościelne
Realizaca zadań i plany na przyszłość
Akcje Wyborcze
Stypendia szkolne
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
Rejestr instytucji kultury
Dokumenty do pobrania
Informacje niepublikowane
Udzielanie informacji publicznej na wniosek
Ochrona danych osobowych
Karty usług
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Deklaracja dostepności
Cyberbezpieczeństwo
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
POKL "Baśniowy Świat"
POKL "Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją"
Ostatnie 5 wiadomości:
» Postanowienie Nr 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
» Postanowienie Nr 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
» Projekt Nr 1
» Projekt Nr 2
» Projekt Nr 3
  • Urząd Gminy
  • Komórki organizacyjne i ich zadania
  • Urząd Stanu Cywilnego

    Komórki organizacyjne i ich zadania.

    Do zadań zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:

    1/ prowadzenie i aktualizacja rejestrów stanu cywilnego zgodnie z ustawą z dnia
    28 listopada 2014 r. „Prawo o aktach stanu cywilnego” (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 1741 ze zmianami), w postaci Bazy Usług Stanu Cywilnego,
    2/ występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce oraz wprowadzenie do rejestru PESEL zameldowania dziecka,
    3/ sporządzanie protokołów oraz aktów stanu cywilnego i wynikających z nich aktualizacji rejestru PESEL,
    4/ dołączanie do aktów stanu cywilnego wzmianek dodatkowych, zamieszczanie przypisów wraz z aktualizacją danych rejestru PESEL,
    5/ rejestracja uznań i odmów w celu uznania/odmowy uznania ojcostwa,
    6/ sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
    7/ archiwizacja dokumentów z zakresu akt stanu cywilnego,
    8/ przeprowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie:
    a/ zmiany imion i nazwisk,
    b/ sprostowania błędów pisarskich i uzupełnienia aktów stanu cywilnego,
    9/ wykonywanie innych zadań określonych w ustawie „Prawo o aktach stanu cywilnego” oraz „Kodeks rodzinny i opiekuńczy” zastrzeżonych dla kierownika USC,
    10/ przeprowadzenie postępowań w celu nadania „Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.

    1.2. W zakresie dowodów osobistych:

    1/przyjmowanie zgłoszenia, weryfikacja danych osobowych z wniosku na podstawie dostępnych rejestrów oraz wydanie dowodu osobistego zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami),
    2/aktualizacja danych o wydanych dowodach osobistych.


    1.3.W zakresie statystyki publicznej:

    1/ realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 czerwca 1995r – o statystyce publicznej (t.j. Dz.U. z 2012 poz.591 ze zmianami),
    2/ przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych w zakresie, formach i terminach określonych każdorazowo w programie badań statystycznych statystyki publicznej,
    3/ wykonywanie obowiązku przekazywania informacji do badań statystycznych statystyki publicznej oraz krajowych rejestrów urzędowych prowadzonych na podstawie ustawy.


    Data wprowadzenia: 2005-01-28 1346
    Data upublicznienia: 2005-01-28
    Art. czytany: 6262 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Anna Pocheć
    Rejestr zmian:
    2017-05-05
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Anna Pocheć

    2013-06-14
    2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Anna Pocheć

    2009-01-27
    3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Walkiewicz Michał

    2005-01-28
    4. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Katarzyna Bąk
    5. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Katarzyna Bąk
    6. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Katarzyna Bąk
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    I KWARTAŁ 2016
    II KWARTAŁ 2016
    III KWARTAŁ 2016
    IV KWARTAŁ 2016
    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
    ul. Kościelna 2a
    26-115 Skarżysko Kościelne