ZARZĄDZENIE NR 29/2015

2015-04-01 1354
Art. czytany: 1997 razy

z dnia 20 marca 2015 roku.

w sprawie: zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594ze zmianami);

zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku do Zarządzenia Nr 83/2011 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia
05 października 2011r w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne wprowadza się następujące zmiany:


1.W Części Drugiej, w Rozdziale III wprowadza się następujące zmiany:

1/ § 80 pkt.3 przyjmuje nowe brzmienie”:

3. Do zadań stanowiska ds. obywatelskich należy:

1. W zakresie ewidencji ludności:

1/ prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz aktualizacja danych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r. Nr 217 poz. 1427 ze zmianami),
2/ występowanie o nadanie nr PESEL w stosunku do osób nieposiadających numery PESEL w związku z zameldowaniem na pobyt stały lub pobyt czasowy,
3/ przeprowadzanie postępowań administracyjnych na wniosek lub z urzędu o wymeldowanie osób z pobytu stałego lub czasowego trwającego powyżej 3 miesięcy,
4/ przyjmowanie informacji od właścicieli (zarządcy) nieruchomości o stałym lub czasowym pobycie osób w ich lokalach,
5/ organizowanie i udział w kontrolach dyscypliny meldunkowej,
6/ prowadzenie stałego rejestru wyborców i dokonywanie odpowiednich sprawozdań
i wydruków związanych z przeprowadzeniem powszechnych wyborów,
7/ wydawanie, na wniosek zainteresowanych mieszkańców, urzędów i instytucji zaświadczeń z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców.

2.W zakresie dowodów osobistych:

1/ przyjmowanie zgłoszenia, weryfikacja danych osobowych z wniosku na podstawie dostępnych rejestrów oraz wydanie dowodu osobistego zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami),
2/ aktualizacja danych o wydanych dowodach osobistych.
3/ archiwizacja dokumentacji dowodowej.

3.W zakresie działalności gospodarczej:

1/ przyjmowanie wniosków o wpis, aktualizację wpisu i wykreślenie podmiotu z CEIDG,
2/ wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez wójta Gminy Skarżysko Kościelne prowadzonej do dnia 31.12.2011r.,
3/ prowadzenie spraw dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz spraw związanych z ustaleniem opłat za te zezwolenia w danym roku kalendarzowym,
4/ przygotowanie projektów uchwał w zakresie liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych.

4. W zakresie ochrony informacji niejawnych:

1/ realizacja zadań zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010r Nr 182 poz. 1228 ze zmianami)

5. W zakresie statystyki publicznej:

1/ realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 czerwca 1995r – o statystyce publicznej (Dz.U. z 2012 poz.591 ze zmianami),
2/ przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych w zakresie, formach i terminach określonych każdorazowo w programie badań statystycznych statystyki publicznej,
3/ wykonywanie obowiązku przekazywania informacji do badań statystycznych statystyki publicznej oraz krajowych rejestrów urzędowych prowadzonych na podstawie ustawy.

6. W zakresie ustawy o ochronie danych osobowych:

1/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014r Dz. U. Nr 1182 ze zmianami), m.in.:
a/ właściwe zabezpieczenie zbioru danych osobowych przed dostępem osób niepowołanych, nieuzasadnioną modyfikacją, zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem,
b/ przestrzeganie instrukcji ochrony danych osobowych,
c/ zachowanie tajemnicy o informacjach zawartych w zbiorze danych osobowych w trakcie zatrudnienia jak również po jego ustaniu.

7. Realizacja zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym urzędu
w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

8. Uczestniczenie w szkoleniu obronnym organizowanym przez urząd.

9. Współdziałanie w redagowaniu Biuletynu Informacji Publicznej oraz aktualizacja informacji dotyczących zadań realizowanych na stanowisku pracy.

10. Status Pani jako pracownika samorządowego regulują:
1/ ustawa z dnia 22 marca 1990r o pracownikach samorządowych (t.j. z 2014r Dz. U. poz. 1202 ze zm.),
2/ ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (t.j. z 2014r. poz. 1502 ze zmianami) – wraz z przepisami wykonawczymi w zakresie nienormowanym w przepisach w/w.
11.Realizacja zadań pracownika wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne,

2. § 83 pkt.1 przyjmuje nowe brzmienie:

1. Do zadań zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1/ W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:

1. prowadzenie i aktualizacja rejestrów stanu cywilnego zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. „Prawo o aktach stanu cywilnego” (Dz.U. z 2014r. poz. 1741 ze zmianami), w postaci Bazy Usług Stanu Cywilnego,
2. występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce oraz wprowadzenie do rejestru PESEL zameldowania dziecka,
3. sporządzanie protokołów oraz aktów stanu cywilnego i wynikających z nich aktualizacji rejestru PESEL,
4. dołączanie do aktów stanu cywilnego wzmianek dodatkowych, zamieszczanie przypisów wraz z aktualizacją danych rejestru PESEL,
5. rejestracja uznań i odmów w celu uznania/odmowy uznania ojcostwa,
6. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
7. archiwizacja dokumentów z zakresu akt stanu cywilnego,
8. przeprowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie:
a/ zmiany imion i nazwisk
b/ sprostowania błędów pisarskich i uzupełnienia aktów stanu cywilnego,
9. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie „Prawo o aktach stanu cywilnego” oraz „Kodeks rodzinny i opiekuńczy” zastrzeżonych dla kierownika USC,
10. przeprowadzenie postępowań w celu nadania „Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.

2/ W zakresie dowodów osobistych:

1.przyjmowanie zgłoszenia, weryfikacja danych osobowych z wniosku na podstawie dostępnych rejestrów oraz wydanie dowodu osobistego zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami),
2.aktualizacja danych o wydanych dowodach osobistych.

3/ W zakresie ochrony informacji niejawnych:
1. realizacja zadań zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2010r Nr 182 poz. 1228 ze zmianami)
2. kierowanie kancelarią dokumentów niejawnych - do podstawowych zadań kierownika kancelarii należy:
a/ bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów,
b/ udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym,
c/ egzekwowanie zwrotu dokumentów,
d/ kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz urzędzie,
e/ prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami,
f/ wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.

4/ W zakresie statystyki publicznej:

1. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 czerwca 1995r – o statystyce publicznej (Dz.U. z 2012 poz.591 ze zmianami),
2. przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych w zakresie, formach i terminach określonych każdorazowo w programie badań statystycznych statystyki publicznej,
3. wykonywanie obowiązku przekazywania informacji do badań statystycznych statystyki publicznej oraz krajowych rejestrów urzędowych prowadzonych na podstawie ustawy.

5/ W zakresie ustawy o ochronie danych osobowych:

1.prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014r Dz. U. poz. 1182 ze zmianami), m.in.:
a/ właściwe zabezpieczenie zbioru danych osobowych przed dostępem osób niepowołanych. nieuzasadnioną modyfikacją, zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem,
b/ przestrzeganie instrukcji ochrony danych osobowych,
c/ zachowanie tajemnicy o informacjach zawartych w zbiorze danych osobowych w trakcie zatrudnienia jak również po jego ustaniu.
6. Realizacja zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym urzędu
w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
7. Uczestniczenie w szkoleniu obronnym organizowanym przez urząd.
8. Współdziałanie w redagowaniu Biuletynu Informacji Publicznej oraz aktualizacja informacji dotyczących zadań realizowanych na stanowisku pracy.
9. Ponosi odpowiedzialność za powierzone mienie stałe i ruchome na stanowisku pracy.
§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom referatów i samodzielnym stanowiskom pracy Urzędu Gminy.
§ 3

Zobowiązuje się Sekretarza Gminy do utrzymania go w stałej aktualności.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 01 marca 2015r.