ZARZĄDZENIE NR 29/2015 2015-04-01 1354 Art. czytany: 1997 razy z dnia 20 marca 2015 roku. w sprawie: zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne. Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 594ze zmianami); zarządza się, co następuje: § 1 W załączniku do Zarządzenia Nr 83/2011 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 05 października 2011r w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne wprowadza się następujące zmiany: 1.W Części Drugiej, w Rozdziale III wprowadza się następujące zmiany: 1/ § 80 pkt.3 przyjmuje nowe brzmienie”: 3. Do zadań stanowiska ds. obywatelskich należy: 1. W zakresie ewidencji ludności: 1/ prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz aktualizacja danych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r. Nr 217 poz. 1427 ze zmianami), 2/ występowanie o nadanie nr PESEL w stosunku do osób nieposiadających numery PESEL w związku z zameldowaniem na pobyt stały lub pobyt czasowy, 3/ przeprowadzanie postępowań administracyjnych na wniosek lub z urzędu o wymeldowanie osób z pobytu stałego lub czasowego trwającego powyżej 3 miesięcy, 4/ przyjmowanie informacji od właścicieli (zarządcy) nieruchomości o stałym lub czasowym pobycie osób w ich lokalach, 5/ organizowanie i udział w kontrolach dyscypliny meldunkowej, 6/ prowadzenie stałego rejestru wyborców i dokonywanie odpowiednich sprawozdań i wydruków związanych z przeprowadzeniem powszechnych wyborów, 7/ wydawanie, na wniosek zainteresowanych mieszkańców, urzędów i instytucji zaświadczeń z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców. 2.W zakresie dowodów osobistych: 1/ przyjmowanie zgłoszenia, weryfikacja danych osobowych z wniosku na podstawie dostępnych rejestrów oraz wydanie dowodu osobistego zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami), 2/ aktualizacja danych o wydanych dowodach osobistych. 3/ archiwizacja dokumentacji dowodowej. 3.W zakresie działalności gospodarczej: 1/ przyjmowanie wniosków o wpis, aktualizację wpisu i wykreślenie podmiotu z CEIDG, 2/ wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez wójta Gminy Skarżysko Kościelne prowadzonej do dnia 31.12.2011r., 3/ prowadzenie spraw dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz spraw związanych z ustaleniem opłat za te zezwolenia w danym roku kalendarzowym, 4/ przygotowanie projektów uchwał w zakresie liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych. 4. W zakresie ochrony informacji niejawnych: 1/ realizacja zadań zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010r Nr 182 poz. 1228 ze zmianami) 5. W zakresie statystyki publicznej: 1/ realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 czerwca 1995r – o statystyce publicznej (Dz.U. z 2012 poz.591 ze zmianami), 2/ przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych w zakresie, formach i terminach określonych każdorazowo w programie badań statystycznych statystyki publicznej, 3/ wykonywanie obowiązku przekazywania informacji do badań statystycznych statystyki publicznej oraz krajowych rejestrów urzędowych prowadzonych na podstawie ustawy. 6. W zakresie ustawy o ochronie danych osobowych: 1/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014r Dz. U. Nr 1182 ze zmianami), m.in.: a/ właściwe zabezpieczenie zbioru danych osobowych przed dostępem osób niepowołanych, nieuzasadnioną modyfikacją, zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, b/ przestrzeganie instrukcji ochrony danych osobowych, c/ zachowanie tajemnicy o informacjach zawartych w zbiorze danych osobowych w trakcie zatrudnienia jak również po jego ustaniu. 7. Realizacja zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny. 8. Uczestniczenie w szkoleniu obronnym organizowanym przez urząd. 9. Współdziałanie w redagowaniu Biuletynu Informacji Publicznej oraz aktualizacja informacji dotyczących zadań realizowanych na stanowisku pracy. 10. Status Pani jako pracownika samorządowego regulują: 1/ ustawa z dnia 22 marca 1990r o pracownikach samorządowych (t.j. z 2014r Dz. U. poz. 1202 ze zm.), 2/ ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (t.j. z 2014r. poz. 1502 ze zmianami) – wraz z przepisami wykonawczymi w zakresie nienormowanym w przepisach w/w. 11.Realizacja zadań pracownika wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne, 2. § 83 pkt.1 przyjmuje nowe brzmienie: 1. Do zadań zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy: 1/ W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego: 1. prowadzenie i aktualizacja rejestrów stanu cywilnego zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. „Prawo o aktach stanu cywilnego” (Dz.U. z 2014r. poz. 1741 ze zmianami), w postaci Bazy Usług Stanu Cywilnego, 2. występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce oraz wprowadzenie do rejestru PESEL zameldowania dziecka, 3. sporządzanie protokołów oraz aktów stanu cywilnego i wynikających z nich aktualizacji rejestru PESEL, 4. dołączanie do aktów stanu cywilnego wzmianek dodatkowych, zamieszczanie przypisów wraz z aktualizacją danych rejestru PESEL, 5. rejestracja uznań i odmów w celu uznania/odmowy uznania ojcostwa, 6. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 7. archiwizacja dokumentów z zakresu akt stanu cywilnego, 8. przeprowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie: a/ zmiany imion i nazwisk b/ sprostowania błędów pisarskich i uzupełnienia aktów stanu cywilnego, 9. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie „Prawo o aktach stanu cywilnego” oraz „Kodeks rodzinny i opiekuńczy” zastrzeżonych dla kierownika USC, 10. przeprowadzenie postępowań w celu nadania „Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”. 2/ W zakresie dowodów osobistych: 1.przyjmowanie zgłoszenia, weryfikacja danych osobowych z wniosku na podstawie dostępnych rejestrów oraz wydanie dowodu osobistego zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami), 2.aktualizacja danych o wydanych dowodach osobistych. 3/ W zakresie ochrony informacji niejawnych: 1. realizacja zadań zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2010r Nr 182 poz. 1228 ze zmianami) 2. kierowanie kancelarią dokumentów niejawnych - do podstawowych zadań kierownika kancelarii należy: a/ bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów, b/ udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym, c/ egzekwowanie zwrotu dokumentów, d/ kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz urzędzie, e/ prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami, f/ wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony. 4/ W zakresie statystyki publicznej: 1. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 28 czerwca 1995r – o statystyce publicznej (Dz.U. z 2012 poz.591 ze zmianami), 2. przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych w zakresie, formach i terminach określonych każdorazowo w programie badań statystycznych statystyki publicznej, 3. wykonywanie obowiązku przekazywania informacji do badań statystycznych statystyki publicznej oraz krajowych rejestrów urzędowych prowadzonych na podstawie ustawy. 5/ W zakresie ustawy o ochronie danych osobowych: 1.prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014r Dz. U. poz. 1182 ze zmianami), m.in.: a/ właściwe zabezpieczenie zbioru danych osobowych przed dostępem osób niepowołanych. nieuzasadnioną modyfikacją, zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, b/ przestrzeganie instrukcji ochrony danych osobowych, c/ zachowanie tajemnicy o informacjach zawartych w zbiorze danych osobowych w trakcie zatrudnienia jak również po jego ustaniu. 6. Realizacja zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny. 7. Uczestniczenie w szkoleniu obronnym organizowanym przez urząd. 8. Współdziałanie w redagowaniu Biuletynu Informacji Publicznej oraz aktualizacja informacji dotyczących zadań realizowanych na stanowisku pracy. 9. Ponosi odpowiedzialność za powierzone mienie stałe i ruchome na stanowisku pracy. § 2 Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom referatów i samodzielnym stanowiskom pracy Urzędu Gminy. § 3 Zobowiązuje się Sekretarza Gminy do utrzymania go w stałej aktualności. § 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 01 marca 2015r. |