Zarządzenie Nr 9/2011 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne

2011-02-14 0925
Art. czytany: 5896 razy

z dnia 04 lutego 2011 roku

w sprawie: instrukcji kancelaryjnej dla Urzędu Gminy Skarżysko Kościelne.


Na podstawie Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67) zarządza się, co następuje:

§ 1

Podstawowym sposobem dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw w Urzędzie Gminy jest system tradycyjny.

§ 2

1. Do bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw, wyznaczam koordynatora czynności kancelaryjnych.
2. Funkcję, określoną w ust. 1, powierzam się archiwiście.

§ 3

1. Uprawnionym do przyjmowania lub wysyłania przesyłek jest pracownik ds. administracyjno – gospodarczych obsługujący punkt kancelaryjny usytuowany w sekretariacie Urzędu.
2. W punkcie kancelaryjnym nie otwiera się przesyłki wpływające:
1) stanowiące informacje niejawne,
2) adresowane imiennie do pracowników Urzędu,
3) opatrzone napisem lub pieczęcią „ W sekretariacie nie otwierać”, „Do rąk własnych”.

§ 4

1. Sprawy niezakończone i ich dokumentacja zgromadzona w komórkach organizacyjnych Urzędu przed dniem wejścia w życie cytowanego wyżej Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów załatwia się bez zmiany dotychczasowego znaku sprawy aż do zakończenia sprawy
2. W przypadku gdy kategoria archiwalna określona dla dokumentacji powstałej i zgromadzonej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia różni się od kategorii archiwalnej określonej w wykazach akt, stosuje się kategorię archiwalną o wartości wyższej.
3. Dokumentacja, która przed dniem wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów nie została w Urzędzie zakwalifikowana do odpowiednich kategorii archiwalnych, jest kwalifikowana na podstawie „Jednolitego rzeczowego wykazu akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki” stanowiącego załączniki nr 2 do rozporządzenia.

§ 5

Instrukcja kancelaryjna, określająca szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie, stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.