UCHWAŁA NR V/17/11 RADY GMINY SKARŻYSKO KOŚCIELNE 2011-02-08 1119 Art. czytany: 2107 razy z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Skarżysko Kościelne na 2011 r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt.9 lit.d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) w związku z art. 211, art. 212 ust. 1 pkt 1,2,3,4,5,6,8,9,10, ust 2 pkt 1,2, art.214 pkt 1, art.222 ust.1, ust.2 pkt 1,3, art. 231 ust 2, art. 235, art. 236, art. 237, ust. 1, ust. 2 pkt 1, 3, art. 258 ust 1 pkt 1, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) RADA GMINY UCHWALA, co następuje: § 1 Dochody budżetu gminy w wysokości 15 873 861,08 zł, z tego: a) dochody bieżące 14 050 743,08 zł b) dochody majątkowe 1 823 118,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1. § 2 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 18 562 071,08 zł, z tego: a) wydatki bieżące 14 037 841,08 zł b) wydatki majątkowe 4 524 230,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 . 2. Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3. 3. Limity wydatków na zadania inwestycyjne roczne zgodnie z załącznikiem nr 4. 4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości 1 753 465,08 zł a) wydatki bieżące 1 008 035,08 zł b) wydatki majątkowe 745 430,00 zł zgodnie z załącznikami nr 5. § 3 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 688 210,00zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: - zaciągniętych kredytów w kwocie - 2 688 210,00 zł, - pożyczek w kwocie - 0,00 zł, - nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie - 0,00 zł, - wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżet gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie – 0,00 zł. 2. Przychody budżetu w wysokości 4 524 230,00 zł, rozchody w wysokości 1 836 020,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6 . § 4 W budżecie tworzy się rezerwy: 1) ogólną w wysokości - 65 000 zł, 2) celową w wysokości - 50 000 zł, z przeznaczeniem a) na zarządzanie kryzysowe (R.75421) - 40 000 zł, b) na realizację inicjatyw lokalnych ( R.75818) - 10 000 zł, § 5 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały. 2. Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały. § 6 Ustala się dochody w kwocie 28 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 28 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii. § 7 Ustala się dochody w kwocie 2 200,00 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska 1) (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm. ) oraz wydatki w kwocie 2 200,00 zł na realizację zadań określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska 1) (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm. ) . § 8 1. Dotacje podmiotowe dla: 1) gminnej instytucji kultury na łączną kwotę - 65 000 zł, 2) innych podmiotów w wysokości - 120 000 zł, w tym: - ( OSP ) w wysokości - 120 000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 9. 2. Dotacje celowe na łączną kwotę – 1 499 234,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 10. § 9 Ustala się limity zobowiązań zaciągniętych w celu: z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w łącznej kwocie 2 000 000,00 zł w tym: a) z tytułu kredytów w kwocie 2 000 000 zł, w tym kredyty : - zaciągane w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 u f.p. - w kwocie 376 367,00 zł 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w łącznej kwocie 2 688 210,00 zł w tym: a) z tytułu kredytów w kwocie 2 688 210,00 zł, w tym kredyty : - zaciągane w związku z umową zawartą z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 u f.p. - w kwocie 329 608 ,00 zł 3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w łącznej kwocie 1 836 020,00 zł § 10 Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów do kwot wynikających z limitów, o których mowa w § 10 pkt 1, 1 a, 2, 2a i 3 w celu sfinansowania przejściowego i planowanego deficytu budżetu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów. § 11 Upoważnia się Wójta do : 1) dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy między rozdziałami i paragrafami w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie gminy, 2) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych w ramach działu, 3) dokonywania zmian pomiędzy wydatkami bieżącymi a wydatkami majątkowymi w ramach działu, 4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. § 12 Wydatki w ramach fundusz sołeckiego w wysokości 135 340,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11. § 13 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. § 14 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. |