'Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy'

2010-05-07 1318
Art. czytany: 4043 razy

„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” pod takim hasłem w naszej szkole realizowany jest projekt współfinansowany przez UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Istotą projektu jest wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego uczniów. Głównym celem projektu jest wdrażanie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów oraz kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o głęboko humanistyczną teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Uczniowie klasy Ia wraz z wychowawczynią Marzanną Dręga realizują projekt pod hasłem 'Podróże kształcą i bawią'. Wychowawca w ramach tego projektu wdraża autorskie pomysły, tworzy i wykorzystuje Ośrodki Zainteresowań rozwijając potencjał intelektualny uczniów, budując motywację do nauki oraz dając szansę lepszego startu szkolnego. Każde zajęcia pozalekcyjne dają możliwości znalezienia się uczniom w innej krainie. Do tej pory uczniowie odwiedzili między innymi 'Krainę muzyki F.Chopina', gdzie poznali życie i twórczość artysty, wykonali plakat zachęcający do udziału w koncercie muzyki F.Chopina, przeprowadzili wywiad z artystą, dokonali obliczeń kosztów jego podróży po Europie.
Poznali także 'Cyrkową krainę', w której przygotowali oprawę muzyczną do występów artystów cyrkowych, wymyślili i przygotowali numery cyrkowe, zorganizowali kasę cyrku 'Mikrusy', obliczali wydatki niezbędne do przygotowania kostiumów, projektowali kostiumy oraz dekorację cyrku.
Dzięki realizacji tego projektu szkoła otrzymała wsparcie dla edukacji elementarnej w postaci środków dydaktycznych zwiększając tym samym sukces edukacyjny i życiowy dziecka.
MD