(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Urząd Gminy
A Władze
A Statut Gminy
A Projekty uchwał
A Uchwały Rady Gminy
A eSESJA
A Interpelacje
A Imienne wykazy głosowań
A Zamówienia publiczne
A Majątek Gminy
A Nieruchomości
A Ogłoszenia
A Węgiel 2022 -2023
A Budżet i finanse
A Podatki i opłaty
A Zagospodarowanie przestrzenne
A Gospodarka odpadami komunalnymi
A Petycje
A Rolnictwo, leśnictwo
A Ochrona środowiska
A Jednostki organizacyjne
A Jednostki pomocnicze
A Nabór na wolne stanowiska
A Oświadczenia majątkowe
A Ochrona zabytków
A Protokoły pokontrolne
A Oświata na terenie Gminy Skarżysko Kościelne
A Realizaca zadań i plany na przyszłość
A Akcje Wyborcze
A Stypendia szkolne
A Współpraca z organizacjami pozarządowymi
A Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
A Rejestr instytucji kultury
A Dokumenty do pobrania
A Informacje niepublikowane
A Udzielanie informacji publicznej na wniosek
A Ochrona danych osobowych
A Karty usług
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
A Deklaracja dostepności
A Cyberbezpieczeństwo
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A POKL "Baśniowy Świat"
A POKL "Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją"
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Postanowienie Nr 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
A» Postanowienie Nr 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
A» Projekt Nr 1
A» Projekt Nr 2
A» Projekt Nr 3
  • Jednostki organizacyjne
  • Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Skarżysku Kościelnym
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Rok 2007/2008
  • Koło polonistyczne
  • Ortografitti
  • Plan pracy

    Plan pracy terapeutycznej na podstawie ORTOGRAFFITI.
    mgr Małgorzata Paź
    zajęcia odbywają się we wtorki od godziny 13.10

    Planowanie pracy terapeutycznej

    W procesie terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu nie można pominąć ogólnie przyjętych zasad, odgrywających w tym procesie znaczącą rolę. Do
    najważniejszych z nich należą:
    • terapeuta – jego osobowość i wiedza,
    • planowanie terapeutyczne i indywidualizacja pracy,
    • atmosfera akceptacji i serdeczności,
    • sukces dziecka od pierwszych zajęć,
    • współpraca terapeuty z domem rodzinnym i środowiskiem szkolnym ucznia.
    Punktem wyjścia w planowaniu pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy stanu
    dziecka:
    • diagnozy zachowania,
    • diagnozy procesów regulacji (czynności umysłowe i emocjonalne),
    • diagnozy genetycznej (na postawie wyników badań poradni psychologiczno-pedagogicznej,
    badań lekarskich, wywiadu z rodzicami).
    Po dokonaniu diagnozy ucznia formułuje się perspektywy dalszej edukacji badanego.
    Diagnoza pozwala bowiem terapeucie na przystąpienie do planowania pracy terapeutycznej,
    gdyż jest podstawą konstruowania programu terapii pedagogicznej. Program ten, jak
    i należące do niego indywidualne rozkłady materiału, obejmuje zestawy ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych wskazanych dla danego dziecka, a przygotowanych na podstawie dostępnych terapeucie opracowań. Między innymi skarbnicą pomysłów na wiele różnorodnych ćwiczeń jest wydawana przez Wydawnictwo OPERON seria zeszytów ORTOGRAFFITI.
    Główne założenia programu to:
    1) Ustalenie konkretnych odbiorców programu (klasy 5-6)
    2) Okres realizacji (cały rok szkolny, plus ewentualnie, jeśli będą chętni kolejne lata)
    3) Częstotliwość spotkań (raz w tygodniu).
    4) Długość jednostki terapeutycznej (1,5 godz.).
    5) Główne cele pracy terapeutycznej, np.:
    • usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych,
    • wykształcenie nawyku poprawnego czytania i pisania,
    • wdrażanie do pokonywania trudności w pisaniu i czytaniu oraz radzenia sobie
    w sytuacjach stresowych.
    1) Metody pracy, np.
    • pokaz, prezentacja, praca z podręcznikiem, drama, kinezjologia edukacyjna, kalkowanie, logorytmika, mapy pojęciowe, loteryjki, puzzle, scrable.
    2) Formy
    • grupowa, indywidualna.
    3) Środki dydaktyczne.
    4) Mocne strony ucznia, np.:
    • umiejętność skupienia uwagi,
    • dobrze rozwinięte myślenie pojęciowe, przyczynowo-skutkowe, matematyczne
    i przestrzenne,
    • wysoka spostrzegawczość,
    • motywacja do pracy,
    • dobra znajomość norm moralnych.
    a) Zadania terapeutyczne, np.
    • kształcenie słuchu fonematycznego,
    • ćwiczenia pamięci i spostrzegawczości słuchowej,
    • usprawnianie analizatora słuchowego,
    • podniesienie poziomu pamięci wzrokowej i uwagi w celu lepszego zapamiętywania
    struktur graficznych wyrazów,
    • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
    • utrwalenie zasad pisowni z wszystkimi trudnościami ortograficznymi ze
    szczególnym akcentem na... (wpisać po diagnozie wstępnej),
    • ćwiczenia umiejętności stosowania reguł ortograficznych w trakcie pisania,
    • usprawnianie techniki czytania,
    • ćwiczenia czytania ze zrozumieniem,
    • ćwiczenia usprawniające grafomotorykę (poziom graficzny pisania),
    • wdrażanie do autokorekty,
    • ćwiczenia usprawniające półkule mózgowe P. Dennisona (kinezjologia edukacyjna),
    • integracja zespołu,
    • zachęta do radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
    • motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności,
    • niwelowanie napięć emocjonalnych,
    • zmniejszanie poziomu lęku i zagrożenia przed popełnianiem błędów.


    Data wprowadzenia: 2007-11-27 2008
    Data upublicznienia: 2007-11-27
    Art. czytany: 4492 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Agnieszka Pakuła, Grzegorz Niewczas
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Dziecięcy Zespół Tańca Ludowego "Diablątka"
    A Warsztaty komputerowe
    A Koło fotograficzne "Obiektyw"
    A Ciekawe wycieczki
    A Warsztaty plastyczne
    A Imprezy środowiskowe
    A Spotkania, warsztaty
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» Zdobienie jaj wielkanocnych
    A» Zajęcia plastyczne - wykonywanie kwiatów z krepiny
    A» Walentynkowe kartki
    A» Tradycje zdobienia kart świątecznych
    A» Szydełkowanie
    A» Piękne serwetki
    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
    ul. Kościelna 2a
    26-115 Skarżysko Kościelne