(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Władze
Statut Gminy
Projekty uchwał
Uchwały Rady Gminy
eSESJA
Interpelacje
Imienne wykazy głosowań
Zamówienia publiczne
Majątek Gminy
Nieruchomości
Ogłoszenia
Węgiel 2022 -2023
Budżet i finanse
Podatki i opłaty
Zagospodarowanie przestrzenne
Gospodarka odpadami komunalnymi
Petycje
Rolnictwo, leśnictwo
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Nabór na wolne stanowiska
Oświadczenia majątkowe
Ochrona zabytków
Protokoły pokontrolne
Oświata na terenie Gminy Skarżysko Kościelne
Realizaca zadań i plany na przyszłość
Akcje Wyborcze
Stypendia szkolne
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
Rejestr instytucji kultury
Dokumenty do pobrania
Informacje niepublikowane
Udzielanie informacji publicznej na wniosek
Ochrona danych osobowych
Karty usług
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Deklaracja dostepności
Cyberbezpieczeństwo
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
POKL "Baśniowy Świat"
POKL "Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją"
Ostatnie 5 wiadomości:
» Postanowienie Nr 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
» Postanowienie Nr 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV
» Projekt Nr 1
» Projekt Nr 2
» Projekt Nr 3
  • Ogłoszenia
  • Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

    Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne uprzejmie informuje, że w dniu 1 stycznia 2012r. weszły w życie zmiany do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w ramach których przedsiębiorca zamierzający na terenie Gminy Skarżysko Kościelne prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Skarżysko Kościelne. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy
    Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
    • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
    • numer identyfikacji podatkowej NIP,
    • numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
    • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
    Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
    1. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz.U. z 2006r.ze. zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).
    2. oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
    „Oświadczam, że:
    1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
    2. znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze. zm.)”.
    Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
    1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
    2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
    3. podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

    Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
    Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie (01.01.2012r.) omawianej ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia 2012r. (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).
    Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
    1. posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
    2. utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
    3. spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
    4. zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
    Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
    1. przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;
    2. przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
    Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest w Urzędzie Gminy Skarżysko Kościelne (pok. Nr 118) oraz na stronie internetowej.


    Data wprowadzenia: 2012-01-18 1050
    Data upublicznienia: 2012-01-18
    Art. czytany: 2803 razy

    » Wniosek i oświadczenie - rozmiar: 49664 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Pypeć
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2011
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2012
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2013
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2014
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2015
    Informacja z wykonania budżetu za i półrocze 2016 r.
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2017 r.
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2018 r.
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2019 r.
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2020 r.
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2021 r.
    Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2022 r.
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Informacja o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2018 r.
    Urząd Gminy Skarżysko Kościelne
    ul. Kościelna 2a
    26-115 Skarżysko Kościelne