ZARZĄDZENIE NR 53/2012 2012-09-26 1253 Art. czytany: 2677 razy z dnia 24 września 2012 roku w sprawie: powołania i zadań Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Skarżysko Kościelne Na podstawie art.30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) w związku z art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. nr 70, poz.473 z późniejszymi zmianami), zarządzam co następuje: § 1.Powołuję Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w składzie: 1. Przewodniczący – Agata Gula – pracownik GOPS 2. Sekretarz – Monika Mączyńska – sekretarz Gminy 3. Członek – Bożena Bak – pielęgniarka 4. Członek – Ireneusz Borowiec - dzielnicowy § 2.Szczegółowy zakres zadań oraz Regulamin Pracy Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych określa załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia. § 3.Traci moc Zarządzenie nr 57/05 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 12 października 2012 roku w sprawie powołania Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wraz ze zmianami wniesionymi Zarządzeniem Nr 38/10 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 02 luty 2010 roku. § 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy. § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Załącznik do Zarządzenia nr 53/2012 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne z dnia 24 września 2012 r. Regulamin pracy Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych I. Do szczegółowych zadań komisji należy: 1. Inicjowanie działań w zakresie: a) zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu; b) udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie; c) prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych; d) wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służących rozwiązywaniu problemów uzależnień; e) wspierania zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej. 2. Dokonywanie okresowej kontroli punktów sprzedaży alkoholu pod względem przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. 3. Opiniowanie dla organu zezwalającego wniosków podmiotów gospodarczych o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy dotyczącymi limitu punktów sprzedaży i zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. 4. Opiniowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. II. Zasady działania komisji. 1. Posiedzenia komisji odbywają się na wniosek przewodniczącego. 2. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności przynajmniej połowy członków. 3. Komisja pracuje zgodnie z uchwalonym na dany rok budżetowy Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 4. Przewodniczący komisji sporządza sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadań określonych w w/w programie i przedkłada je Wójtowi Gminy w terminie do 15 marca za rok poprzedni. 5. Przewodniczący komisji może zaprosić do udziału w pracach komisji inne osoby nie będące jej członkiem. 6. W celu realizacji zadań komisja może zażądać udzielenia niezbędnych informacji od jednostek policji, pomocy społecznej i zakładów pracy. 7. Członkowie komisji są obowiązani do zachowania poufności informacji i danych osobowych , które uzyskali w toku czynności podejmowanych podczas pracy w komisji. Obowiązek ten rozciąga się także na okres po ustaniu członkowstwa w komisji. 8. Obsługę administracyjno - biurową komisji zapewnia jednostka realizująca Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 9. Zasady wynagradzania członków komisji określa rada gminy w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. |