|
przedstawienie
|
|
przedstawienie
|
|
oglądanie prac
|
|
oglądanie prac
|
|
oglądanie prac
|
|
rysujemy zimę
|
|
rysujemy zimę
|
|
budujemy z mozaiki
|
|
gry stolikowe
|
|
mierzymy " Pacynki"
|
|
mierzymy " Pacynki"
|
|
bawimy się i uczymy
|
Projekt ' Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy'
2010-01-13 1236 Art. czytany: 1809 razy
W Szkole Podstawowej w Majkowie realizowany jest Projekt „ Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Koncepcja Projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec, rozwijać i wspierać.
Celem Projektu jest wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Praca z dziećmi prowadzona była na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych w oparciu o własny pomysł nauczyciela. Uczniowie poprzez udział w wycieczkach, prowadzonych obserwacjach, doświadczeniach, organizowanych przedstawieniach, w zajęciach muzycznych, plastycznych, ruchowych rozwinęli i zdobyli nowe umiejętności. Dostarczone do szkoły środki dydaktyczne przyczyniły się do wzbogacenia i urozmaicenia procesu nauczania. Na koniec I etapu uczniowie zaprezentowali efekty pracy. Wystawili przedstawienie „ Co słychać w lesie”, na które zaproszono gości: dyrektora, nauczycieli, rodziców i uczniów.
Realizacja Projektu wiązała się ze współpracą z rodzicami. Zostali zapoznani z założeniami Projektu. Wzbogacono wiedzę rodziców o „ mocnych” i „ słabych” stronach dziecka. Integracja działań nauczyciela i rodziców przyczyniła się do eliminowania czynników utrudniających naukę, budowanie wysokiej samooceny i właściwej motywacji do nauki. Praca w Projekcie wpłynęła na doskonalenie własnego warsztatu pracy. Zdobyte doświadczenia będą wykorzystywane w dalszej pracy z uczniami.
|