Zarządzenie Nr 62/2009 Wójta Gminy Skarżysko Kościelne

2009-10-14 1008
Art. czytany: 2592 razy

12 październik 2009r

w sprawie: przygotowania i przeprowadzenia gry obronnej pod kryptonimem ,,Szczepanów-2009'.

Na podstawie § 5 pkt 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie szkolenia obronnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 16, poz. 150), zarządzam, co następuje:


§ 1.

Zgodnie z „Planem szkolenia obronnego w Urzędzie Gminy Skarżysko Kościelne na 2009 rok” zostanie przeprowadzona gra obronna pk. „Szczepanów – 2009” nt. „Kierowanie osiąganiem stanu gotowości obronnej czasu kryzysu w gminie w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa konfliktem polityczno - militarnym”.

§ 2.

Jako cele szkoleniowe w grze obronnej należy przyjąć:

1) doskonalenie funkcjonowania obsady personalnej stałego dyżuru Wójta Gminy podczas wdrażania procesu osiągania wyższych stanów gotowości obronnej ze szczególnym uwzględnieniem przekazywania zadań i zbierania informacji o stanie ich realizacji;
2) doskonalenie i podnoszenie praktycznych umiejętności kierowniczej kadry Urzędu Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych podległych Wójtowi Gminy w realizacji zadań obronnych na przewidzianych dla nich stanowiskach i funkcjach w składzie zespołów funkcjonalno – zadaniowych głównego stanowiska kierowania;
3) zgrywanie obsad zespołów funkcjonalno – zadaniowych Wójta Gminy z komórkami organizacyjnymi administracji zespolonej w praktycznej realizacji zadań obronnych;
4) przygotowanie szkolonych do realizacji określonych zadań w czasie wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa konfliktem polityczno - militarnym oraz sprawdzenie możliwości przemieszczenia głównego stanowiska kierowania Wójta Gminy na zapasowe miejsce pracy.

§ 3.

Gra obronna przeprowadzona zostanie w dniu 27 listopada 2009 r. w godzinach od 7:00 do 15:00 w siedzibie Urzędu Gminy.

§ 4.

W grze obronnej udział wezmą:

1) Sekretarz Gminy;
2) Skarbnik Gminy;
3) kierownicy referatów Urzędu Gminy;
4) obsada personalna stałego dyżuru Wójta Gminy;
5) kierownicy jednostek organizacyjnych podległych Wójtowi:
- Szkoły Podstawowej w Majkowie,
- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej,
6) przedstawiciel Komendy Powiatowej PSP;
7) przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji;
8) Prezes Ochotniczej Straży Pożarnej.
§ 5.

Grą obronną będę kierował osobiście.

§ 6.

Opracowanie gry obronnej wg wytycznych, stanowiących załącznik do niniejszego zarządzenia, powierzam podinspektorowi ds. obronnych, który przedstawi dokumentację gry obronnej:

- do zatwierdzenia przeze mnie do dnia 16 października br.
- do uzgodnienia i akceptacji Dyrektorowi Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w terminie do dnia 23 października br.

§ 7.

Sekretarza Gminy czynię odpowiedzialnym za:

1) powiadomienie uczestników gry obronnej o terminie i miejscu jej przeprowadzenia;
2) przeprowadzenie instruktażu z uczestnikami gry obronnej;
3) przygotowanie miejsca przeprowadzenia gry obronnej;
4) opracowanie i przedstawienie mi do akceptacji w terminie do 4 grudnia br. sprawozdania z przeprowadzonej gry obronnej z uwzględnieniem wniosków przekazanych przez kierowników jednostek organizacyjnych biorących udział w grze, a ponadto:
a) ocenę działania podległych i współdziałających jednostek organizacyjnych oraz
zespołów funkcjonalnych zaangażowanych w realizacje poszczególnych zadań,
b) ocenę i stopień realizacji zadań będących problematyką gry obronnej,
c) zestawienie ilościowe sił i środków własnych i jednostek organizacyjnych realizujących zadania z zakresu reagowania kryzysowego z podziałem na zadania w zakresie ochrony ludności oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
5) przesłanie sprawozdania z przeprowadzonej gry Dyrektorowi Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w terminie do 11 grudnia br.

§ 8.

Podsumowanie i omówienie gry nastąpi w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w dniu jej przeprowadzenia w godz. od 14:30 do 15:00.

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.